ZA PRODAVCE I ZAKUPODAVCE
1. Kako da odredim pravu cenu za svoju nekretninu?
Pravilno određivanje cene je ključno za uspešnu prodaju. Preporučuje se konsultacija sa licenciranim proceniteljem ili agentom koji poznaje lokalno tržište.
2. Da li je bolje prodavati preko agencije ili samostalno?
Agencija nudi iskustvo, mrežu kontakata i marketinške alate koji mogu ubrzati prodaju i obezbediti bolju cenu.
3. Koja je razlika između predugovora i glavnog ugovora o prodaji?
Predugovor definiše osnovne uslove i služi kao pravna garancija. Glavni ugovor formalno prenosi vlasništvo.
4. Ko plaća porez na prenos nepokretnosti?
U većini slučajeva, kupac plaća porez na prenos nepokretnosti, koji obično iznosi 2,5% od vrednosti nekretnine.
5. Koja dokumentacija je potrebna za prodaju nekretnine?
Potrebni su vlasnički list, građevinska i upotrebna dozvola, potvrda o izmirenim porezima i računi za komunalije.
6. Kako da pripremim nekretninu za prodaju?
Preporučuje se popravka kvarova, temeljno čišćenje, uklanjanje viška stvari i eventualno "staging" kako bi se povećala atraktivnost.
7. Koliko traje proces prodaje?
Proces može trajati od nekoliko nedelja do nekoliko meseci, u zavisnosti od stanja, cene, lokacije i tržišta.
8. Kako se prenosi vlasništvo?
Vlasništvo se prenosi potpisivanjem ugovora kod javnog beležnika, a zatim se podnosi zahtev za upis u katastar nepokretnosti.
ZA KUPCE
1. Koji su koraci prilikom kupovine nekretnine?
Počnite istraživanjem tržišta, odredite budžet, razmotrite opcije kredita, angažujte agenta, obiđite nekretnine, dajte ponudu, završite dokumentaciju i potpišite konačan ugovor.
2. Kako da proverim da li je nekretnina precenjena?
Uporedite cenu sa sličnim nekretninama u istoj oblasti, uzimajući u obzir kvadraturu, starost i stanje objekta.
3. Koliki su prosečni mesečni troškovi?
Informišite se o prosečnim računima za struju, grejanje, vodu, komunalije, kao i o lokalnim porezima i troškovima održavanja.
4. Koju dokumentaciju kupac mora da predoči?
Kupac treba da predoči dokaz o državljanstvu ili identitetu – lična karta, pasoš.
ZAŠTO ANGAŽOVATI AGENCIJU ZA NEKRETNINE
Angažovanje profesionalne agencije za nekretnine može učiniti proces kupovine, prodaje ili izdavanja nekretnine bržim, sigurnijim i isplativijim. Evo glavnih razloga:
1. Stručno poznavanje tržišta
Agenti za nekretnine imaju duboko razumevanje lokalnog tržišta, cenovnih kretanja, zakonskih propisa i karakteristika naselja. Vaše odluke se tako baziraju na tačnim i ažurnim informacijama – ne na pretpostavkama.
2. Profesionalna procena vrednosti
Agencija će vam pomoći da precizno odredite realnu tržišnu cenu nekretnine, bilo da prodajete ili kupujete. Tako izbegavate da precenite (što može usporiti prodaju) ili potcenite nekretninu (što znači gubitak novca).
3. Pravno-administrativna podrška
Kupoprodaja ili izdavanje nekretnine podrazumeva veliku količinu dokumentacije. Agencija vodi računa o svim pravnim formalnostima i usklađuje proces sa zakonima Republike Srbije – čime umanjuje vaš rizik.
4. Bolji marketing i veća vidljivost
Agencije ulažu u profesionalnu fotografiju, oglašavanje i plasman nekretnine na najposećenije portale. Tako vaša nekretnina dospeva do većeg broja ozbiljnih kupaca ili zakupaca.
5. Veštine pregovaranja
Agent je neutralna strana koja pregovara u vaše ime, obezbeđuje najpovoljnije uslove i pomaže u rešavanju nesuglasica tokom procesa.
6. Pristup proverenim kupcima i prodavcima
Agencije raspolažu bazom klijenata koji su već zainteresovani i provereni. Tako štedite vreme i izbegavate kontakte sa neozbiljnim ili rizičnim licima.
7. Ušteda vremena
Organizacija razgledanja, komunikacija sa potencijalnim klijentima i prikupljanje dokumentacije oduzimaju mnogo vremena. Agencija sve to obavlja umesto vas.
8. Sigurnost i prevencija prevara
Agencije proveravaju vlasništvo, dokumentaciju i pravni status nekretnine. Tako ste zaštićeni od prevara, spora oko vlasništva ili skrivenih dugovanja.